حمایت از تولید ملی

میهن پرستی اقتصادی و حمایت از تولید ملی در ایران از منظر علم مدیریت بازاریابی

حمایت از تولید ملی

میهن پرستی اقتصادی و حمایت از تولید ملی در ایران از منظر علم مدیریت بازاریابی

راهکارهای علم مدیریت بازاریابی برای تقویت ملی گرایی مصرف کننده، تحریک تقاضا برای کالاهای تولید داخلی، افزایش میهن پرستی اقتصادی و حمایت از تولید ملی در ایران

بایگانی
آخرین نظرات

فرمول حمایت از تولید ملی

چهارشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۵ ق.ظ

بر اساس مقاله ی Shimp ، Sharma و Shin سال 1995 حول ملی گرایی مصرف کننده

می تونیم فرمول زیر را در مورد حمایت از تولید ملی داشته باشیم

در این فرمول "ملی گرایی مصرف کننده" یک ویژگی شخصیتی است. این ویژگی شخصیتی ریشه هایی احتماعی، روانشناسی و جمعیت شناختی (سن و ...) داره. این احساس که محصول خارجی برای زندگی ضرورت داره حمایت از تولید ملی رو کاهش میده. برعکس این حس که محصولات خارجی برای فرد یا کل جامعه از نظر اقتصادی یک تهدید محسوب میشه،  باعث افزایش حمایت از تولید ملی می شود. دایره ی زرد رنگ رو برای عواملی در نظر گرفتم که در این تحقیق بررسی نشدند. مثلا به نظر بنده قطعا حس مردم به محصولات تولید ملی در حمایت از تولید ملی تاثیرگذار خواهد بود. با گام برداشتن در مسیر مارکتینگ، برندسازی و در نهایت ایجاد حس خوب در ایرانی ها نسبت به محصولات تولید ملی می تونیم حمایت از تولید ملی رو افزایش بدیم. لطفا برای دیدن تصویر واضح فرمول رو اون کلیک کنید.


فرمول


مقاله:

Consumer Ethnocentrism: A Test of Antecedents and Moderators


بازاریابی ، تولید داخلی ، حمایت از تولید داخلی ، تولید ملی ، حمایت از تولید ملی ، کالای ایرانی ، محصولات ایرانی ، برند ایرانی ، ملی گرایی مصرف کننده



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی